Vastoin kaikkia arvailuja, selvisin elossa Koti-insinöörin firman joulujuhlista. Kevät alkaa jo kolkutella täällä idässäkin ovella, ja me suunnitellaan hiihtolomaa!!!!

Jei, lauantaina hypätään lentsikkaan, ja laskeudutaan Alppien kupeeseen, Bad Gateiniin, Itävaltaan. Tai siis laskeudutaan Saksaan, mut anyspace. Perinteinen Kolin viikko on peruttu, ja tilalle on järjestelty epäympäristöystävällinen loma, jonne lennetään. :) Jipii! (siis lomalle, ei luonnon tuhoamiselle).

Tälläisissä asioissa olen kyllä tosi tekopyhä... Vettä ja sähköä pitää säästää, ja taloudessa pitäisi  olla vain vähäpäästöisiä autoja, mutta lomalle voi lentää silti. Matkalaukut on pakattu, suksen kantit on terävät. Pitkät kalsarit pitää vielä kerätä narulta mukaan.

Työrintamalla menee hienosti. Perin vuoden vaihteessa yhden ihmisen työt omieni lisäksi, joten töitä on niin paljon kun ehtii tehdä. Tästä johtuen olen havainnut itsessäni "pieniä" ahneita piirteitä. Kuten: "ei haittaa jos tekee 50 tuntista työviikkoa. Viikonloppuisin voi nukkua." Tästä johtuu, etten iltaisin saa mitään aikaiseksi, paitsi toista työtäni. Ei kavereita tai harrastuksia minulle enää viikolla. Illalla jos puhelin soi seitsemän jälkeen saan raivarin... Tämä kuulostaa musta ihan yhtä sairaalle kun kaikista teistäkin. Ajatus on kuitenkin hyvä; jos nyt teen paljon töitä kesällä voin tehdä vain 7 tuntista päivää! ...uskoo ken tahtoo....

Rehellisyyden nimissä on pakko todeta, etten halua valittaa. Ensimmäistä kertaa elämässä (sen jälkeen kun isi lopetti elättämästä mua) mulla ei ole rahahuolia. Töitä on enemmän kuin pystyn tekemään, palkka on suurempi kuin uskalsin edes toivoa ja asuntolainan korot alimmillaan, kuin aikoihin. Vaikka yleinen tilanne maassamme ei töiden suhteen ole edes kohtuullinen, otan tästä itsekkäästi kaiken irti. Koti-insinöörin kahden viikon pakkoloma ei ole ollenkaan paha asia. Nyt on aikaa tehdä se keittiöremontti, mihin ei olla haluttu käyttää lomapäiviä.


Ja ehkä vielä hienompaa on, että kaksi viikkoa minä olen perheenpää ja elätän meitä. Tämä kuulostaa hienommalta kuin, on koska kahden viikon palkan puuttuminen ei suoranaisesti kaada tätä konkurssia...

Palaan vielä laskemaan, onko mulla pakattuna riittävän monta paria sukkia. Kertoilen lomakuulumisia, jos palaan yhtänää palana.