Tänään koulussa.....
...jälleen kerran sain (ja koko luokka siinä mukana) kuulla kuinka
tyhmä, laiska, saamaton ja vastuuntunnoton ihminen olen. Tämä tieto
jaettiin koko luokalle tasapuolisesti. Kuten aina kaksi kertaa viikossa
viimeisen kolmen ja puolen vuoden ajan. Alkaa oleen positiivisuus aika
hukassa, ja ammattiylpeys samoin. En muista koska olisin viimeksi
saanut tutor-opeltani jotain positiivista palautetta. Toisaalta hän
antaa omasta mielestään rakentavaa kritiikkiä, jotta voimme kasvaa
ammatillisesti.
Miten rakentavaa sitten onkaan kuulla, että en hallitse mitään tulevan
ammattini osa-alueita, en edes perusasioita. Eipä oikein innosta alkaa
tällä alalla tekemään töitä. Varmaan asiakkaat kuolee jo pelkästään
siitä kun sanon jotain, kun en esitä asialle tieteellistä perustelua.
Tieteellisyys. Joo, sitä pitää olla. Aina. Kaikessa. On syytä olla
ostamatta sukkia, jos sille ei ole tieteellistä perustetta. En usko,
että on tehty yhtään tutkimusta aiheesta "Sukkien kaytön aiheet ja
vasta-aiheet". Harmi, että opinnäytetyöni on jo tehty...
Opiskelijana olen alakynnessä. Meidän koko luokka on. Mielestäni yhden
opettajan hallinnoimat koulutusohjelmat pitäisi kieltää lailla.
Varsinkin kun ko. opettaja on sairas, komenteleva ja täysin kohtuuton
henkilö. Toisaalta, kun ei kenenkään sanomiset muuta mitään. HÄN on
erehtymätön. Oikeuksiaan vaativat opiskelijat ovat "opettajan
pompottajia" ja muuten vain hankalia tapauksia. Ja siis yksinvaltias
opettaja tekee sitä myöten elämästä helvettiä, kun vaan ehtii.
Loppukokeestakin mentiin pärstä kertoimella läpi. Vai miksi neljä
opettajalle eniten vastenmielistä ihmistä repuuttaa?
Lasken kohta tunteja, että pääsen pois koulusta. Valmistun. Ja voin
alkaa tekemään töitä jollain alalla, joka ei liity koulutukseeni
mitenkään. Muuten voisin joutua nykyisen opettajani kanssa tekemisiin.
Sitä riskiä en aio ottaa. Että ELÄKÖÖN suomalainen amk-järjestelmä.
Olen kestänyt mielestäni hyvin tätä kaikkea paskaa jo 3,5 vuotta. No,
teknisesti vaan 2. Ekan vuoden opiskelin muualla, ja puoli vuotta olin
vaihdossa. Ihailen luokkakavereitani, jotka ovat säilyttäneet
(jotenkin) mielenterveytensä.
Olen alkanut jo itsekkin uskoa opettajaani. Olen oikeasti tyhmä. Eihän
kukaan järkevä ihminen kuuntele tollasta paskaa vuodesta toiseen! En
tajuu, et oon voinu käydä koulua, jossa yksikään päivä ei ole ollut
kiva.... Kaikki kiitos vaihtariajalle, se oli kivaa, ja koulun
käyntikin sujui mukavasti. Mutta itku pitkästä ilosta.
Tähän kaikkeen alkaa vaan olla jo niin väsyny.. Tuntuu ettei koulusta
jaksa tulla kotiin muuta kun itkemään. Aamulla kouluun ei halua lähteä.
Ainoa syy miksi sinne menee, on jaksaa vielä pari kuukautta ja sitten
sieltä pääsee pois. Tai lähden pois. Aivan sama. Nyt meen nukkumaan,
että jaksan huomenna taas kuunnella sitä kun meijät haukutaan
lyttyyn....
tiistai, 24. lokakuu 2006
Kommentit